GYIK
Gyakran Ismételt Kérdések
- Milyen jelekből tudhatom, hogy ideje lecserélni a téli- vagy nyárigumi-szettet egy újra?
Minden gumiabroncs tartalmaz kopásjelzőt. Ez 1,6 mm-es profilmélységet jelöl; amikor ezt elérte az abroncs kopása, cserélni kell - ez kötelező is. Mi azt javasoljuk, a téli gumikat már a 4 mm elérése esetén érdemes kicserélni.
- Hogyan válasszunk megfelelő abroncsot? Annyi félét lehet kapni. Melyik lesz a megbízható?
Általában az dönti el, mire szeretnénk használni. Aki sokat közlekedik télen, annak megéri egy profibb téli abroncsot választani, aki ritkán, az megelégedhet a kevésbé minőségi abronccsal. Segíthet a német ADAC téliabroncs-teszteredménye is.
- Hogyan jelölik a téli gumikat? Milyen betűvel és szimbólumokkal?
A téli gumikat mintázatuk határozza meg. A méret jelölése ugyanaz, mint a nyári gumié, ezenkívül még tartalmaz M+S jelölést (mud and snow - sár és hó), ami egyértelművé teszi, hogy télen használható.
- Mit jelentenek a gumin található R, W jelek?
Ez azt jelenti, hogy Road+Winter. Az M+S ma használt jelölés korábbi verziója, azaz télen is használható abroncs.
- Van jelentősége a gumi mintájának?
Igen, a gumikeverék mellett a mintázat is befolyásolja az abroncs viselkedését a téli viszonyok között. A téli gumin mély csatornák vannak, és hét-nyolcszor sűrűbb lamellák.
- Ha nincs hó, a téli gumi csak arra jó, hogy hamar elkopjon, főként autópályán. Igaz ez?
A téli gumi nem csak hóabroncs. Gumikeverékének köszönhetően ugyanúgy viselkedik, mint a nyári abroncs nyáron, tehát a száraz hidegben és az esős hidegben is jó tapadást biztosít, a kopása pedig nem lesz gyorsabb, még autópályán sem.
- Mi történne, ha nyáron használnánk téli gumit?
A téli gumi - az idei nyárhoz hasonló magas hőmérsékleten - annyira fellágyul, hogy extrém esetben túlságosan "csúszik", így nem stabil az úttartás. Ilyenkor valóban gyorsabban kopik.